Ζημιές στη Θεολογική Σχολή και Δηλώσεις Χριστόδουλου

Διάβασα στο news.in.gr για τις ζημίες στη θεολογική. Αρχικά θέλω να πω ότι κάθε πράξη βανδαλισμού δείχνει έλλειψη πολιτισμού και είναι κατακριτέα. Βέβαια προσωπικά το ότι ήταν μέσα σ’ αυτά εικόνες δεν με ενόχλησε περισσότερο απ’ όσο θα με ενοχλούσε η φθορά και η καταστροφή σε οτιδήποτε άλλο.

Βέβαια βλέποντας την επίμαχη εικόνα του Χριστού μου ήρθαν στο μυαλό πολλά από αυτά που έγραφε ο Λιβάνιος για τις καταστροφές των ναών των εθνικών από χριστιανούς, και τις καταστροφές που έκαναν στα αγάλματα. Ειρωνικότερα δε ήταν τα λόγια του ίδιου του κ. Παρασκευαϊδη ο οποίος ανέφερε στη δήλωση του ότι «καταδικάζει απερίφραστα την ασέβεια και υψώνει φωνή έντονης διαμαρτυρίας για την αποτολμηθείσαν, από επιλήσμονες του πολιτισμού και της παράδοσής μας, αισχρή και ανόσια πράξη που μόνο μία μονοσήμαντη στερεοτυπική αντίληψη θα μπορούσε ίσως να δικαιολογήσει». Η άποψη μου δεν είναι ότι κατηγορούμενοι ως επιλήσμονες όχι μόνο δεν ξέχασαν, αλλά μάλλον θυμούνται πολύ καλά τον πολιτισμό και την παράδοση του κ. Χριστόδουλου και των χριστιανών παλαιότερων αιώνων μιας και έπραξαν κατ’ αυτό ακριβώς τον τρόπο. Όσον αφορά δεν την μονοσήμαντη και στερεοτυπική αντίληψη, νομίζω ότι ξεχνάει να κοιτάξει πρώτα αυτό το οποίο ο ίδιος πρεσβεύει, διότι βρίθει από τέτοιες μονοσήμαντες στερεοτυπικές αντιλήψεις.

Στη γραπτή του δήλωση δε αναφέρει ότι: «Η Εκκλησία δεν είναι δυνατόν να σιωπήσει ενώπιον της επιχειρούμενης, από μία ισχνή ομάδα νέων, προσβολής της θρησκευτικής συνείδησης του λαού σε εποχή, μάλιστα, που οι περιστάσεις επιβάλλουν τη συσπείρωση όλων των Ελλήνων πέριξ των πνευματικών των ερεισμάτων προς ενίσχυση των αντανακλαστικών αντίστασης στη φθορά, την εξουθένωση και την παραίτηση από το δικαίωμα της αξιοπρέπειας». Είμαι της άποψης ότι η θρησκευτική συνείδηση του λαού η οποία αναφέρει προσβάλετε πρωτίστως από τα λόγια και τις πράξεις της εκκλησίας και των εκπροσώπων της. Επιπλέον θεωρώ ότι τα αναφερόμενα ως πνευματικά ερείσματα στα οποία αναφέρεται είναι μηδαμινά ως ανύπαρκτα έτσι που ακόμα και να συσπειρωθούν οι Έλληνες γύρω από αυτά τίποτα δεν θα αλλάξει. Τέλος δε όσον αφορά τη φθορά, την εξουθένωση και την παραίτηση από την αξιοπρέπεια, αν κάποιος ακολουθήσει πλήθος από αυτά που του λένε οι κληρικοί, εκεί οδηγείται.


Το άρθρο βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο.

Ζημιές στη Θεολογική Σχολή
Έντονη αντίδραση της Εκκλησίας για τις φθορές σε εικόνες στο ΑΠΘ

Σχόλια

Ο χρήστης roidis είπε…
είμαι κατά κάθε βανδαλισμού, αλλά όχι "εκείνοι". "εκείνοι" βεβηλώνουν συνειδήσεις εδώ και αιώνες!
Ο χρήστης ο δείμος του πολίτη είπε…
Δε συμφωνώ βέβαια με τους βανδαλισμούς που δε σέβονται τις αντιλήψεις και τις αρχές των άρχων. Ο μεταθρησκευτικός μου κόσμος στέκεται πάνω από πίστεις και ζει χάρει στις αρχές της δημοκρατίας και του σεβασμού. Ωστόσο, βλέπω να χρησιμοποιείται ακόμα ένα όπλο κατά του βαλλομένου και αμυνόμενου ήδη ασύλου.
Ο χρήστης Derevirn είπε…
Σαφώς και είναι καταδικαστέα κάθε πράξη βανδαλισμού, ωστόσο δεν μπορεί να βγαίνει ο
Χριστόδουλος ή ο Ψωμιάδης και να εκφέρει άποψη για το σύνολο των Ελλήνων... Το βρίσκω χυδαίο.

"Η βεβήλωση της εικόνας της Παναγίας είναι ένα γεγονός που συγκλονίζει και θλίβει κάθε πολίτη."

Τάδε έφη Ψωμιάδης... εμένα προσωπικά ούτε με συγκλόνισε, όυτε με έθλιψε. Ενοχλούμαι από το σύνολο των καταστροφών που γίνονται στα ανώτατα ιδρύματα (το κόστος ανέρχεται σε πάνω απο ένα δισ. ευρώ), γιατί αυτά τα σπασμένα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) θα πληρωθούν απο τους Έλληνες πολίτες.
Ο χρήστης Stelios Frang είπε…
Εννοείται ότι κανένα λατρευτικό έργο ή οποιοδήποτε έργο τέχνης δεν επιτρέπεται να βανδαλίζεται. Αλλά οι παπάδες θα έπρεπε να είναι πιο σεμνοί σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν είναι πνευματικοί κληρονόμοι καταστροφέων του ελληνικού και άλλων πολιτισμών, από τους οποίους κανείς δεν έχει διαχωρίσει τη θέση του.

Όταν έμαθε ο Θεοδόσιος το 391 (αν θυμάμαι τώρα) ότι στο Σεράπειο μαχαιρώθηκαν εισβολείς χριστιανοί με τους υπερασπιστές εθνικούς, δεν διέταξε να τιμωρηθούν οι δράστες, αλλά να καταστραφεί το ιερό! Δράστες ήταν οι επιτιθέμενοι χριστιανοί φυσικά, αλλά ίσως και κάποιος από τους αμυνόμενους. Αυτό που τους ενοχλούσε όμως ήταν το ιερό Σεράπειον. Και αυτό κατέστρεψαν, μέσα στο οποίο υπήρχε και ένα σημαντικό Τμήμα της Αλεξανδρινής Βιβλιοθήκης - έτσι καταστράφηκε και το συγκεκριμένο τμήμα της βιβλιοθήκης.

Φυσικά ο Θεοδόσιος αποκαλείται "Μέγας"...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ελληνικός ορθογραφικός έλεγχος στο Evernote

Τυχαίες σκέψεις καθώς ξημερώνει

Διάφορες Σκέψεις