Μερικές Τυχαίες Σκέψεις

Πριν μερικές μέρες, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με την αδερφή του πατέρα μου πληροφορήθηκα ότι η γιαγιά μου, προμηθεύτηκε μια “διαβασμένη” εικόνα την οποία είχε ως σκοπό να μου στείλει, για να με “προστατεύει” από το “κακό μάτι” και να “προσέχει” την υγεία μου. Οφείλω να ομολογήσω ότι είναι καλός άνθρωπος, και ενδιαφέρεται για μένα, κατά την περίοδο τον πανελληνίων και για δύο χρόνια περίπου αυτή με φρόντιζε, είχα μετακομίσει από το σπίτι των γονιών μου εκεί για διάφορους λόγους. Δεν θα ξεχάσω την αντίδραση της τον πρώτο καιρό που μετακόμισα ως φοιτητής στην συμπρωτεύουσα, ούτε πως ήρθε μαζί με τους γονείς μου μέσα σε τρεις ώρες στη Θεσσαλονίκη πριν από ενάμιση χρόνο, όταν είχα παίσει θύμα ληστείας και ξυλοδαρμού.

Παρόλα αυτά, κάποια πράγματα από αυτά που την διακρίνουν είναι η υπερβάλλουσα θρησκοληψία της, καθώς και ο μεγάλος βαθμός δεισιδαιμονίας, τον οποίο δυστυχώς έχει μεταδώσει και στη θεία μου. Πολλές φορές μάλιστα είχαμε μαλώσει για τις ανόητες προλήψεις που συνέχιζε να επαναλαμβάνει κάθε τόσο, η καθιερωμένη απάντηση ήταν “Εμείς έτσι τα βρήκαμε, έτσι θα τα αφήσουμε”. Άλλες φορές, όταν αμφισβητούσα πράγματα επαναλάμβανε είσαι μικρός ακόμα, ή όταν μεγαλώσεις θα αλλάξεις, πόσες φορές μου έφερνε παραδείγματα για “κακούς άθεους”, από αυτούς που η χριστιανική προπαγάνδα εμφυτεύει στα κεφάλια τον πιστών, είτε για ανθρώπους που ήταν άπιστοι και ως εκ θαύματος πίστεψαν στο θεό. Δεν ήταν λίγες πάλι οι φορές που καθώς εξέφραζα τις αντιρρήσεις μου για πολλά θέματα, σχετικά με τη θρησκεία και αυτή καθώς και η θεία μου, μου φέρναν παραδείγματα θαυμάτων και προσωπικών εμπειριών για την απόδειξη της αληθινότητας των λεγομένων τους, και γνωρίζω βέβαια ότι δεν το κάναν κακοπροαίρετα, παρόλα αυτά δεν ήταν ποτέ αρκετά για μένα τα “στοιχεία” που μου παρουσίαζαν.

Όσον αφορά τώρα το αρχικό θέμα, αυτό της εικόνας, άποψη της θείας μου ήταν να την βάλω πάνω από το προσκέφαλο του κρεβατιού, για να με φυλάει καλύτερα. Οφείλω να ομολογήσω ότι σκόπευα να μην διαφωνήσω μαζί της, γνωρίζοντας τις απόψεις της, και αμέσως μετά να επικοινωνήσω με την μητέρα μου, η οποία είναι το μόνο άτομο εκ της οικογένειας που μπορώ να συνομιλήσω για τέτοια θέματα άνετα και λίγο πολύ γνωρίζει τις απόψεις μου, βέβαια από τον τόνο της φωνής μου στο τέλος της συζήτησης κατάλαβε απολύτως ότι δεν σκόπευα να κάνω τίποτα από αυτά που είπα, όποτε τις είπα ότι είχα σκοπό να δεχτώ την εικόνα. Βεβαίως οι απάντηση της ήταν του τύπου, “σε παρακαλώ να δεχτείς την εικόνα, για να μην προσβάλλεις τη γιαγιά σου”. Βέβαια για την δική μου προσβολή σαφώς και δεν ενδιαφέρθηκε, γιατί αν και το κίνητρο πίσω από την πράξη αυτή ήταν το ενδιαφέρον της γιαγιάς μου για εμένα, η όλη κίνηση συμβόλιζε πράγματα τα οποία τα θεωρώ ανόητα, όπως το “κακό μάτι” είτε την “προστασία της υγείας”. Βέβαια εν τέλη κατηγορήθηκα για απολυτότητα, επειδή απλά σκόπευα να μη να δεχτώ την εικόνα. Πράγμα το οποίο και έπραξα τελικά.

Σχόλια

Ο χρήστης Stelios Frang είπε…
Η αποστομωτική κουβέντα "Εμείς έτσι τα βρήκαμε, έτσι θα τα αφήσουμε" γίνεται προφανώς τελείως αμήχανη, όταν πεις σ' αυτόν που την επικαλείται, γιατί έχεις τηλεόραση αφού δεν την "βρήκες", γιατί κυκλοφορείς με αυτοκίνητο ενώ εσύ έμαθες με την άμαξα ή το γάιδαρο, γιατί ακολουθείς την πρόοδο στο α' ή στο β' κοινωνικό ή άλλο θέμα, αλλά ειδικά στο θέμα της εικόνας πρέπει να τα αφήσεις όπως τα βρήκες;

Εκείνος που το είπε σε μένα την τελευταία φορά, φορούσε ένα ρολόι πολυτελείας, με πάμπολλες λειτουργίες χρονομέτρου, μέχρι και βυθόμετρο έλεγε ότι είχε, άχρηστα γι' αυτόν, αφού ήθελε απλά να βλέπει την ώρα. Για επίδειξη στο ορεινό χωριό το είχε πάρει! Όταν τον ρώτησα, γιατί φοράει ρολόι αφού όταν ήταν μικρός στο χωριό κοίταγαν τον ήλιο για να καταλάβουν την ώρα, μου έδωσε την αναμενόμενη απάντηση: "άλλο αυτό". Άμα τον δυσκολέψεις λίγο, η αμέσως επόμενη κουβέντα του είναι "μα είσαι άθεος παιδί μου;" ή "είσαι κομμουνιστής;" και η μεθεπόμενη σκέψη του είναι να μην σε ξαναενοχλήσει... :-))

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ελληνικός ορθογραφικός έλεγχος στο Evernote

Η εκκλησία διώκει οικολόγο διεκδικώντας χιλιάδες στρέμματα στο Ποικίλο Όρος

Τυχαίες σκέψεις καθώς ξημερώνει